Ville karkasi taas aamusta mökille laituria rakentamaan isäni kanssa ja palasivat vasta juuri ennen minun saunavuoroa... No pakko myöntää, olen hieman kade ja katkera. Meidän mökki on aivan ihana rauhan tyyssija ja ennen Nellan syntymää siellä tuli oltua aika paljonkin.

Me vietettiin tänään Nellan kanssa ns.vapaa päivä eli tehtiin mitä huvitti. Kaivoin vanhan vidokamerani esille ja laitoin dvdlle sen sisällön. Hausoja videopätkiä menneisyydestä. Yksi video oli kuitenkin ylitse muiden vaikkei kestänytkään kuin noin puoli minuuttia. Isäni oli sammunut rankan laivareissun jälkeen toimistonsa lattialle ja puisessa ovitaulussa luki totuuden mukaisesti "nukun". Nauroin kippurassa ja niin kyllä kaikki muutkin... paitsi isäni.

Villen piti tänään nukuttaa Nella yksin alusta loppuun, mutta huh huh... Nella itki vartin niin Ville löi hanskat naulaan. Mua ärsyttää aivan suunnattomasti kun Ville tyrkkää lapsen hoidon sauna tunteja lukuunottamatta kokonaan minulle ja siitä huolimatta haluaisi toisenkin tehdä. Ja vanhemmilleni Nella ei ennemmin yöksi mene ennenkuin Villekin osaa Nellan nukuttaa... Olisihan se koomista jos isovanhemmat hoitaisi ennen isää! Ja meidän Nella on vielä minun mielestäni kohtuullisen helppo; jos nyt pääsee täysin uuden nukutustilanteen yhteydessä vartin itku niin so? Monet lapset huutaisivat tunti tolkulla. No kai minä saan hoitaa lapseni teiniksi asti ihan itse niinkuin haluan.... Otsan rypistys

Vitsi kun tämä Nellan nukutus saisi nyt tuulta purjeisiin. Hyvä ystäväni tulee elokuussa lomiaan viettämään meille ja ollaan puhuttu että repäistäisi yhtenä iltana ja mentäisiin terassille. Minä kun olen viimeksi ollut yölietsussa yli 2 vuotta sitten... Kyllä jo meno- (ja tanssi)jalka vipattaisi. Ja kun Nellan saisi välillä mummolaankin yöksi, niin me päästäisiin Villen kanssa taas lavatansseihinkin.

Opeteltiin ennen häitä tanssimaan ja huomattiin lavatanssejen olevan aivan älyttömän mukava harrastus/liikunta muoto. Oli myös puhetta, että voitaisiin syksyllä mennä tanssikurssille lisäoppia hakemaan, kun sellainen kerran koulullamme täällä Kuhmoisissa on mahdollistakin.

Pitäisi varmaan mennä nukkumaan Nellan viekkuun... Tuli niin paha mieli siitä kun Nella itki ja Ville suuttui. Lähinnä kyllä Nellan itkusta, sillä siinä on jotain mitä minä en kestä vaikka tiedän ettei tytöllä mikään hätäkään ole.